Yandex

Laparoskopik Apandisit Ameliyatı

En sık rastlanan ve acil tedavi gerektiren ‘mide-bağırsak’ hastalıklarının başında apandisit gelir. Laparoskopik yöntemle yapılan apandisit, genel anestezi altında yapılır ve en fazla yarım saat kadar sürer. Açık yönteme göre kapalı ameliyatın avantajları, apandisit ameliyatı için de geçerlidir. Bu teknik sayesinde karın duvarında açılan küçük bir deliğin içerisinden iletilen ince uzun çubuklarla apandisit ameliyatı kolaylıkla yapılmaktadır.

Ayrıca yüksek çözünürlüklü kamera sayesinde diğer iç organlar da rahatlıkla gözlemlenebilir. Bu sayede, apandisit belirtileriyle ameliyata alınan bir hastada başka bir problemin olup olmadığı da değerlendirilebilir. Çünkü apandisit şikayetleri bazen yanıltıcı olabilmektedir.

Laparoskopik Yöntemle Yapılan Apandisit Ameliyatının Avantajları

• Hastanede yatış süresi kısadır
  • İyileşme süreci kısadır
  • Cerrahi kesiler yoktur
  • Klasik ameliyata göre daha ucuza mal olur

Doğurganlık çağında olan kadınlarda ya da ileri yaşlarında olan kadınlarda bazı kadınsal hastalıklar apandisit hastalığı yakınmaları yapabilir. Bu durumda kapalı yöntemle iç organların detaylı kontrolü yapılması sayesinde asıl sorunun ne olduğu ortaya çıkar.

Yapılan çalışmalara göre bir bireyin hayat boyu apandisit olma olasılığı yüzde 8’dir. Bu da oldukça yüksek bir olasılıktır.

Ameliyat Sonrası

Apandisit alındıktan sonra vücutta herhangi bir fonksiyonel bozukluk olmaz. Ameliyat sonrası günlük yaşama dönmek kısa sürer. Ağır işler ve egzersizlerden uzak durulmalıdır. Apandisit ameliyatı olan hastaların beslenme programlarında özel bir değişiklik yapmalarına gerek yoktur.