Yandex

Laparoskopik Kasık Fıtığı Ameliyatı

Fıtık, erkeklerde daha yaygın gelişebilen, kasık bölgesinde şişlik ve ağrı ile kendini gösteren bir hastalıktır.

Bazen kasık fıtığı karnın içinde sıkışma yapabilir. Bu durumda kasık fıtığının tedavi edilmesi şarttır. Sıkışmanın olması, bağırsağı olumsuz etkiler. Bu da ilaçla çözülemeyen ve sağlığı ciddi şekilde tehdit eden bir durumdur. Kasık fıtıkları büyük değilse ya da rahatsızlık vermiyorsa, tedavi edilmesine ihtiyaç duyulmaz.

Fıtık Ameliyatlarında Kapalı Yöntem

Fıtık ameliyatları eskisi gibi açık yöntemle yapılmıyor. Birçoğunda artık laparoskopik yöntem denilen kapalı yöntem uygulanıyor. Kapalı yönteme göre açık yöntemle yapılan operasyonlarda daha az ağrı oluyor. Ayrıca kişilerin günlük yaşamlarına dönmeleri de daha erken oluyor. Eski teknolojide yapılan ameliyatlarda, fıtığın yeniden tekrarlama riski vardı. İyileşme süreci çok uzun sürüyor ve ağrı daha çok hissediliyordu.

Laparoskopik yöntemle karın içindeki boşluğa girilmeden, karın kasları arasından kamera yardımıyla gereken tedavi sağlanabiliyor. İşlem sırasında kasık fıtığının özelliğine göre greft kullanılarak fıtık açıklığı kapatılıyor. Başarılı şekilde tamamlanan operasyon, ortalama 15 dakikada bitiyor. Geniş kesiler yerine açılan minik deliklerden her iki taraftaki kasık fıtığını tamir etmek imkânı vardır. Kişide çift taraflı kasık fıtığı varsa, kapalı yöntemle ameliyat oldukça idealdir. Sporla ilgilenenlerin, operasyondan sonra egzersizlerine dönmeleri de erken dönemde mümkündür. Kapalı ameliyat sayesinde en geç 2 ya da 3 haftaya kadar sporcular antrenmanlarına geri dönebilir.

Fıtık ameliyatıyla beraber hastada başka bir ameliyatın yapılması da gerekiyorsa, laparoskopik yöntemle her iki işlem aynı ameliyatta rahatlıkla gerçekleştirilebilir.