Yandex

Obezite Cerrahisi Ameliyatları Nelerdir?

Tüp Mide Ameliyatı

Morbid obezite grubunda olan kişilere yapılması uygun olan bir ameliyattır. Bu operasyon sayesinde, midenin boyutu küçültülür ve iç hacmi azalır. Bu da kişilerin kolayca kilo vermesini sağlar.

Bu tür operasyonlarda midenin yaklaşık yüzde 70 kadarını almaktayız. Bu da 200 mililitrelik bir mide hacmi demektir. Hasta, ameliyat sonrası ömrünün sonuna kadar 1 su bardağı kadar gıda ile doyacak şekilde yaşamaktadır. Uzun vadede midede genişleme olmaz. Ancak bir miktar daha mide büyüyebilir. Ameliyattan sonra hastalar sıvı gıda almaktadırlar. Ancak 3 ya da 4 gün sonra yumuşak gıdaya geçebilirler.

Tüp mide ameliyatı genel anlamda başarı sağlasa da yüzde 1’lik bir oranda ölüm riski vardır. Ameliyatın geriye dönüş şansı yoktur. Ciddi komplikasyon görülme ve yeniden hastaneye yatma olasılığı yüzde 5 civarındadır. Hastalar ameliyat olduktan sonra ilk iki hafta içerisinde karın ağrısı, ateşlenme, omuzda ağrı, nabzın çok hızlı atması ya da hıçkırık gibi sorunlar yaşamaktaysalar, mutlaka doktorlarına danışmalılar. Bu gibi belirtiler komplikasyon habercisi olabilmektedir. Mide dikişlerinde açılma olmuş ya da belki kanama olmuş olabilir.

Hastalarda tüp mide ameliyatından haftalar sonra, uzun vadede ‘mineral ve vitamin eksikliği’ ya da ‘kansızlık’ gibi sorunları baş gösterebilir. Bunlar, vücudun ameliyat sonrası yaşadığı değişimle ilgilidir. Tüp mide ameliyatı kişinin hayatında ciddi farklılıklar yapmasını gerektiren, beslenme alışkanlıklarını komple değiştiren bir operasyondur. Bu nedenle ameliyat sonrası kişiler kendilerini takip etmeli, herhangi bir rahatsızlık hissettiklerinde doktorlarına danışmalılardır.

Bunlara ek olarak tüp mide ameliyatından sonra hastalar diyetisyen desteğiyle beslenmeliler, gereken takviyeleri almayı ihmal etmemelilerdir.

Mide By-Pass Ameliyatı

Mide by-pass ameliyatı uzun yıllardır yapılmakta olan, yaygın şekilde tercih edilen bir obezite cerrahisidir. Amaç vücuda giren gıdanın emilimini azaltmaktır. Tüp mide ameliyatından en belirgin farkı incebağırsakla direkt temasta olan küçük bir mide oluşturulmasıdır. Böylece vücuda giren besinlerin büyük mideden bypass yaparak, ince bağırsağa geçmesi sağlanır. Midenin küçük olması sayesinde kişiler daha çabuk doymakta ve kolayca kilo verebilmektedirler. Reflü hastası olan obezlerde daha çok tercih edilen mide by-pass ameliyatı uzun vadede kansızlık, D vitamini eksikliği gibi sorunlara neden olabilir. Bu nedenle hastalar sık sık tahlil yaptırmalı ve gereken takviyeleri almalıdır.