Yandex

Tüp Mide Ameliyatından Sonra Neler Olur?

Genel obezite operasyonlarıyla kıyaslanırsa, tüp mide ameliyatı riskleri açısından en minimum seviyede olan, düşük komplikasyonlu bir ameliyattır. Tüp mide ameliyatından sonra dengeli şekilde kilo kaybı olması sağlıklıdır. Çok seri halde kilo kaybı olmamasına dikkat edilmelidir.

Komplikasyonlar Nelerdir?

Tüp mide ameliyatından sonra yeniden hastanede yatışı gerektirecek komplikasyonlar olması olasılığı yalnızca yüzde 5 civarındadır. Görülebilecek komplikasyonlar ise şöyle sıralanabilir; Ameliyat sonrası vücudun savunma sisteminde zayıflama ve enfeksiyonlara karşı hassasiyet olması normaldir. Tüp mide ameliyatından sonra olabilecek komplikasyonlar, diğer ameliyatlarla benzerlik gösterir.

1- Tüp mide ameliyatından sonra kanama olması ya da dikiş yerinin kısmi olarak ayrılması gelişebilecek komplikasyonlardan biridir.

2- Karın bölgesiyle ilgili yapılan her ameliyatta olduğu gibi, tüp mide ameliyatında da akciğer embolisi gelişebilir. Önlem olarak, ameliyat öncesinde kan sulandırıcı ilaçlar verilir ve varis çorabı giydirilir. Operasyondan sonra hasta gözlemlenerek, herhangi bir göğüs ağrısı – nefes darlığı olup olmadığı takip edilmelidir. Bazı durumlarda akciğerde bir kısımda sönme olabilir. Böyle bir durumda akciğere fizyoterapi uygulanarak, akciğerin tedavisi sağlanmaya çalışılır.

3- Bağırsaklarla tıkanma yaşanması da karın ameliyatlarından sonra görülebilen bir durumdur. Hasta 24 saat geçtiği halde gaz çıkarmaz ya da dışkı yapmazsa ağrısı başlar. Bunun için hastanın oral yoldan beslenmesi durdurulur. Midesine sonda takılır. Bağırsakların durumu tam bir iyileşme sağlamadan hasta yeniden ameliyat edilemez.

4- Ameliyat sonrası kişilerde reflü şikayeti olabilir. Tüp mide ameliyatlarının yüzde 25’inde ilaç tedavisi gerektirecek reflü görülmektedir. Reflüsü olan kişiler için tüp mide ameliyatı oldukça sıkıntılı olmaktadır, bu nedenle o gruptaki hastalar için tavsiye edilmez.

Uzun vadede karşılaşabilecek sorunlar ise iki türlü olabilir. Birincisi mideden, karın derisine kadar ilerleyebilen fistüllerdir. Eğer karnın içinde gelişen enfeksiyon tam anlamıyla iyileşemezse, fistüller oluşur. Fistül tedavisi mümkündür ancak kesin bir iyileşmezse sağlanamazsa, hastanın yeniden ameliyata girmesi gerekebilir.

İkinci problem ise, midenin kendiliğinden daralması olabilir. Bu komplikasyonun endoskopik yöntemle genişletilmesi mümkündür.

Vücutta Yaşanan Değişimler

Tüp mide ameliyatından sonra, uzun vadede birçok değişim yaşanabilir. Bunlardan biri, vücutta bazı değerlerin eksilmesidir. Bunlar; B vitamini, D vitamini, demir ve folik asit eksikliği olarak sıralanabilir. Ameliyat sonrası hastaların titizlikle, kendilerini takip etmeleri, belirli periyotlarla kan tahlillerini yaptırmaları gerekmektedir.