Kıl Dönmesine Karşı Hangi Önlemler Alınmalıdır

kıl dönmesi

Kıl Dönmesine Karşı Hangi Önlemler Alınmalıdır

Halk arasında kıl dönmesi olarak adlandırılan pilonidal sinüs, oldukça yaygın rastlanılan bir problemdir. Erkeklerde, kadınlara oranla 3 kat daha fazla görülmektedir. Sık karşılaşılan bir durum olmakla beraber, oluştuğu kişide büyük sıkıntılara yol açmaktadır. Peki kıl dönmesi nedir? Neden meydana gelir?

Kıl Dönmesi Nedir?

Kıl dönmesi, kılın derinin içinde kıvrılarak büyümesinden meydana gelen bir baloncuktur. Genellikle kuyruk sokumu bölgesinde meydana gelmektedir. Ancak deri üzerinde kılın tıraş edildiği tüm bölgelerde görülme olasılığı vardır. Kıl dönmesi olan bölgede kişi tahriş, kızarıklık, kaşıntı ve iltihaplı şişlik hisseder. Bu dört madde kıl dönmesinin en yaygın belirtileridir.

Kıl Dönmesi Neden Olur?

Kıl dönmesi kılların yoğun ve sert olduğu bölgelerde görülmektedir. Bu nedenle kıl dönmesine erkeklerde, kadınlara oranla daha fazla rastlanmaktadır. Özellikle duş esnasında su ile akarak kuyruk sokumu bölgesinde biriken saçlar zamanla iki kalça arasına sıkışarak zaman içinde kıl dönmesi problemine yol açmaktadır. Kıl dönmesinin meydana gelmesinin diğer yaygın nedenleri ise şunlardır ;

• Kılların tıraş edilmesi
  • Aşırı kilo
  • Dar kıyafetler giyilmesi
  • Gün içinde çok fazla oturmak / oturarak çalışmak
  • Çok terleme
  • Vücutta aşırı kıllanma olması

Kıl Dönmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Kıl dönmesi ileri seviyelere gelmeden önce uygulanabilecek tedaviler mevcuttur.

Özel bir cımbız ile kılı çekmek

Farklı yönde tıraş yapmak

Kılları uzamasına bırakmak

Krem kullanmak

Kıl dönmesi iltihap aşamasına gelmeden önce bu tedavileri uygulamak uygun olmaktadır. Ancak ; enfeksiyon meydana gelmesi durumunda mutlaka bir doktora baş vurmak gerekmektedir. Kıl dönmesi tedavisi ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Kıl dönmesi tedavisinde yukarıdaki uygulamaların yetersiz kalması ve kıl dönmesinin enfeksiyon aşamasına ulaşması durumunda kıl dönmesi ameliyatına baş vurulmaktadır. Kıl dönmesi ameliyatı genel veya lokal anestezi altında uygulanabilmektedir.

Kıl dönmesi ameliyatından sonraki ilk 30 gün hastanın iyileşmesi açısından çok önemlidir. Hasta her gün ameliyat bölgesine pansuman yapmayı aksatmamalı ve kanamalardan ötürü enfeksiyon kapılmaması adına bölge her zaman temiz tutulmalıdır.