Meme Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Meme kanseri tedavisi hastalığın evresine, hastanın özelliklerine ve hastanın genel sağlığına bağlı olarak bir veya birden fazla tedavi seçeneğini içerebilmektedir.

Meme kanseri tedavisinde uygulanan standart tedavi yöntemleri aşağıdaki gibidir:

• Cerrahi tedavi
  • Radyoterapi
  • Kemoterapi
  • Hormonoterapi

Cerrahi tedavi, hastalığın tedavisindeki ilk aşamadır. Kanserli dokunun cerrahi olarak çıkartılması işlemidir. Bu işlem memenın alınmadan korunmasına yönelik ya da memenin tümünün alınmasına yönelik olabilmektedir.

Radyoterapi yani ışın tedavisi, X-ışınlarının, cerrahi müdahaleden sonra kanser hücrelerinin kalmış olma ihtimaline karşı meme bölgesine ve koltuk altına uygulanması işlemidir. Işın tedavisi genelde 4-5 hafta boyunca haftanın 5 günü şeklinde uygulanır.

Kemoterapi, kanser hücrelerini öldürücü ilaçlar ile gerçekleştirilen tedavi yöntemidir. Bu ilaçlar ağızdan veya damardan alınabilmektedir. Kemoterapi kürler halinde verildiği için toplamda 3 ile 5 aylık bir süreçtir. Hastada kanserli hücre kalmamış olsa bile koruyucu önem olarak ilaç tedavisi bir süre uygulanmaktadır.

Hormonoterapi yani hormon tedavisi, östrojenin kanser hücresinin büyümesine yol açan meme kanseri tiplerinde östrojen etkisinin ortadan kaldırılarak kanserin büyümesinin önlenmesi amacı ile uygulanan tedavi yöntemidir.

Meme kanserinin standart tedavi yöntemleri aşağıdaki gibidir:,

Cerrahi tedavi: Meme kanseri tedavisine kanserli dokunun cerrahi olarak çıkartılması ile başlanır. Bu işlem memenin alınmadan korunmasına yönelik ve memenin tümünün alınmasına yönelik olmak üzere iki türde olabilmektedir. Memenin tümünün alınması durumunda plastik cerrahi teknikler ile memenin yeniden inşası mümkün olmaktadır.

Işın tedavisi: Diğer adı radyoterapi olan ışın tedavisi, X-ışınlarının meme bölgesine ve koltuk altına uygulanması işlemidir. Radyoterapinin yan etkileri arasında halsizlik, memede şişme ve ağrı hissi, deride hassasiyet gibi semptomlar bulunmaktadır. Bu yan etkiler zamanla(yaklaşık bir yıl) kendiliğinden kaybolmaktadırlar.

Kemoterapi: İlaç tedavisi anlamına gelen kemoterapi, kanser hücrelerini öldürücü özellikteki ilaçlarla uygulanan tedavi anlamına gelmektedir. Bazı vakalarda cerrahi tedaviye ek olarak, ilaç tedavisi de uygulanabilmektedir. İlaç tedavisine yanı zamanda kişide kansere dair bir belirti kalmamış olsa bile koruyucu önlem olarak başvurulabilmektedir.

Hormon Tedavisi: Bazı meme kanseri hücreleri, östrojen hormonuna karşı duyarlı olmaktadırlar. Östrojen hormonunun bu kanser hücrelerinin büyümesine neden olduğu durumlarda hastaya hormon tedavisi uygulanarak östrojenin etkisi azaltılır ve kanserin tekrar  gelişmesi önlenir.