Meme Kanseri Tedavisi Öncesi ve Sonrası Yaşam

Meme kanseri ameliyatı öncesinde dikkat edilmesi gereken prosedürler aşağıdaki gibi olmaktadır:

• Ameliyattan 6-8 saat kadar önce yiyecek ve içecek tüketilmemelidir. Ameliyat esnasında midenin boş olması gerekmektedir. Sabah ameliyat olacak bir hasta geceden itibaren su dahi içmemelidir.
  • Ameliyattan önceki günlerde anesteziden etkilenilmemesi için sindirilmesi kolay olan ve lif bakımından zengin gıdalar tüketilmelidir.
  • Ameliyattan önce kilo verme amaçlı diyetler uygulanmamalıdır.
  • Ameliyattan önce aksi belirtilmedikçe banyo yapılması önerilmektedir. Ameliyattan sonraki birkaç gün hastanın banyo yapması mümkün olmayacaktır.
  • Ameliyattan bir hafta önce sigara kullanımı bırakılmalıdır.
  • Ameliyatın planlanmasının ardından alkol tüketimi bırakılmalıdır.
  • Ameliyattan bir hafta kadar önce aspirin gibi kanı sulandırıcı ilaçların kullanımı bırakılmalıdır.

Meme Kanseri Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Meme kanseri ameliyatı sonrasında dikkat edilmesi gereken birtakım noktalar bulunmaktadır. Bunların en önemlisi hastanın sigara kullanmaması, alkol ve mümkün olduğunca glikoz içeren gıdalar tüketmemesi, kendisine stresten uzak bir yaşam tarzı oluşturmasıdır. Bilindiği gibi kanser hücreleri glikoz ile beslenmektedir. Aynı zamanda dengeli beslenmek ve spor yapmak da vücut direncini korumada en büyük etkendir. Kimyasal maddelerin kullanılmaması, glikoz içeren ve paketlenmiş gıdaların tüketilmemesi gerekmektedir. Ameliyat sonrasında gerekli kontrol ve destekleyici tedavi yöntemlerinin de aksatılmaması gerekmektedir.

Meme Kanseri Tedavisi Sonrası Takip

Meme koruyucu cerrahinin bitiminin ardından hastaya 4 ile 6 ay arasında mamofrafi çekilmektedir. Sonrasında ise mamografi çekimi her yıl tekrarlanmaktadır. Mamografi tedavinin bitiminden sonra ilk 3 yılda 3 ayda bir, 4. ve 5. yıllarda 6 ayda bir, 5. yıldan sonra ise bir fiziksel muayene ve mamografi uygulanması önerilmektedir.

Meme kanseri tedavisi ile ilgili yapılan araştırmalar meme kanseri tedavisinde beslenmenin %30-40 oranında etkili olduğunu göstermektedir. Kişinin ideal kilosunda olması ve dengeli beslenmesi meme kanseri tedavisinden sonraki süreçte hastalığın nüks riskini düşürmektedir. Yani meme kanserinden korunmak için beslenme dikkat edilecek unsurlar arasında başta gelmektedir.

Meme kanseri tedavisinden sonraki süreçte hastaların egzersiz yapması da önemli olmaktadır. Egzersiz yapmaktaki temel amaç hastanın hastanın en kısa sürede normal hayata dönmesini sağlamaktadır. Egzersiz, kişinin tedaviden sonraki yorgunluğunu ve zayıflığını gidererek kendinisini iyi hissetmesine katkıda bulunmaktadır.

Meme Kanseri Tedavisinde Mutlaka Bilmeniz Gerekenler

Meme kanseri, meme dokusunda süt bezleri ve süt kanallarının herhangi bir bölgesinde hücrelerin kontrolsüz bir biçimde artması sonucu oluşmaktadır. Meme kanseri özellikle erken evlerinde teşhis edildiği takdirde tamamen tedavi edilebilme şansı olan bir hastalıktır. Bu nedenle kadınların meme kanseri konusunda bilinçli olmaları oldukça önemlidir.

Meme kanserinin 20'li yaşlarda görülme olasılığı düştür. 40 ile 50 yaş sonrası ise meme kanseri için risk grubunu oluşturmaktadır. Her kadın 20 yaşından itibaren kendi meme muayenesini yapmalıdır. 40 yaşına kadar 3 yılda bir 40 yaşından sonra ise her yıl doktor muayenesi olunması gerekmektedir.