Memedeki Her Kitle Kanser midir?

Memede Ele Gelen Kitleler (Memede Ele Gelen Her Kitle Kanser Değildir!)

Memedeki Her Kitle Kanser midir?

Memede Ele Gelen Kitleler (Memede Ele Gelen Her Kitle Kanser Değildir!)

Memedeki her kitle kanser değildir. Özellikle 25-45 yaş arası hanımlarda çok gördüğümüz fibrokistik mastopati diye tanımladığımız aslında bizim tarafımızdan bile ciddi hastalık olarak yorumlanmayan ama halk arasında ciddi endişelere, korkulara yol açan ve sanki çok ciddi bir olay varmış gibi algılanan bir hastalık vardır. Memede sertliklerle seyreden bu hastalıkta hastalarımız sertlikleri kitle gibi algıladıklarından panik halinde bize müracaat ederler. Aslında bu sertlikler memenin doğal sertlikleridir.

Meme kitlelerinin (sertliklerinin) tanısında olmazsa olmazımız kişinin kendi kendini muayene etmesidir.

Kişiden kişiye memenin sertliği değiştiği için kişinin kendini muayene etmesiyle zaman içeresinde meydana gelebilecek olan en ufacık bir değişikliği kişi kendisi daha doktora gelemeden önce çok daha iyi algılayabilir. Gerçek anlamda kitle diyebilmemiz için, sanki bir pirinç ya da bulgur torbasının içerisinde bir nohut ya da bir fındık tanesi gibi ayrı bir kitlenin elimize geliyor olması önemli bir keyfiyettir.. Tabi kitlenin konturları dediğimiz çevresinin şekli, uzanımı da bunun bize iyi veya kötü olduğu hakkında bilgi vermektedir. Eğer çok düzgün misket gibi elimizin altında yuvarlanan bir şey ise bu %90 olasılıkla kötü bir şey değildir endişe etmeye gerek yoktur. Bunlar ya kisttirler ya da fibroadenom dediğimiz iyi huylu urlardır. Bir ultrasonla bunlar çok rahatlıkla anlaşılabilmektedir.

Meme Kanseri Ameliyatı

Meme kanseri ameliyatı meme koruyucu cerrahi ve mastektomi olarak iki farklı şekilde uygulanabilmektedir. Hastalığın evresi, kanserli hücrenin ne kadarlık bir alanı kapladığı, hastanın bağışıklık sisteminin durumu göz önüne alınarak doktor hangi ameliyat türünü uygulayacağına karar vermektedir. Bu ameliyat türleri şu şekildedir;

Meme koyucu cerrahi yöntemleri

Lumpektomi; memedeki kitle ile kitlenin etrafındaki dokuların alınması işlemidir. Daha sonrasında radyoterapi ya da kemoterapi uygulamaları gerçekleştirilmektedir.

Kadranektomi; Memenin yaklaşık dörtte biri alınmakta ve sonrasında radyoterapi ile kemoterapi uygulamaları gerçekleştirilmektedir.

Mastektomi; Memenin tamamının alınması işlemidir. Basit, cilt koruyucu, nodifiye radikal ve readikal gibi türleri bulunmaktadır. Hastanın ihtiyacına göre ameliyat şekillenmektedir.

E-Bülten’ e kayıt olarak en yeni haberler, duyurular ve güncellemelerden ilk siz haberdar olabilirsiniz...