Obezite Ameliyatı Öncesi

obezite ameliyatı

Obezite Ameliyatı Öncesi

Öncelikle, vücut kitle indeksinin 40’ın üzerinde olması obezite olarak tanımlanmaktadır. Çağımızdaki en büyük tehditlerden biri olan obezitenin görülme sıklılığı tüm dünyada artmaktadır. Obezite, sıradan bir fazla kilo problemi değildir. Aynı zamanda bireyin sağlığını tehdit eden bir hastalıktır. Bu nedenle obezite hastaları mutlaka doktor kontrolünde diyet ve diğer tedavi seçeneklerini uygulamalı, bu tedavilerin sonuç vermemesi durumunda ise son çare olarak obezite ameliyatını (tüp mide ameliyatı) düşünmelidirler.

Peki obezite ameliyatına karar veren bir hastayı obezite ameliyatı öncesinde nasıl bir süreç bekler?

Öncelikle ; obezite ameliyatı öncesinde hastanın uzun bir hikayesi alınmaktadır. Ardından hasta fizyolojik olarak birtakım değerlendirmelere tabi tutulmaktadır. Obezite ameliyatı öncesinde tüm değerlendirmeler bir gün içinde tamamlanabilmektedir.

Obezite ameliyatı öncesinde hastalar mutlaka psikolojik muayeneden geçmelidirler. Hasta ameliyatın içeriğini, sürecini ve ameliyat sonrasının nasıl olacağını, olası riskleri ve yan etkileri ameliyattan önce detaylı bir şekilde öğrenmelidir. Hastanın ameliyata hazır hissetmesi, uyumlu ve motive olmuş olması önemli bir avantajdır ve doktorun işini çok daha kolaylaştırmaktadır.

Obezite ameliyatı adayları ayrıca detaylı bir kalp ve göğüs muayenesinden de geçmelidirler. Bu tetkiklerin gerekliliği hastanın yaşına ve genel sağlık durumuna bağlı olarak de değişiklik gösterebilmektedir. 55 yaşın üzerinde, İleri düzeyde kalp hastalığı veya akciğer problemi olan hastalara genellikle obezite ameliyatı uygulanması şansı yoktur.

Obezite ameliyatı öncesinde endoskopi yapılması gereken prosedürler arasında yer almaktadır. Endoskopinin kelime anlamı ‘’içeri bakmak’’ demektir ve söz konusu işlem esnasında mide fiberoptik bir hortumla görüntülenmektedir. Bu işlem hastanın yutma borusu, mide ve onikiparmak bağırsağında bir problem olup olmadığını tespit etmek için gerekmektedir.

Kimler Obezite Ameliyatı Olabilir?

- Vücut kitle indeksinin 40’ın üzerinde olması veya 35 olup da obeziteye bağlı görülen hastalıkların sağlığı tehdit etmesi

- 18 – 65 yaş aralığında olunması

- Obezitenin uzun zamandır var olan bir problem olması

- Daha önce baş vurulan diyetlerden ve tedavi yöntemlerinden bir sonuç alınamaması

- Hastanın madde ve alkol bağımlılığının olmaması

- Yeme bozuklukları olmaması İstanbul obezite cerrahisi alanında başarılı uygulamalarıyla önemli bir merkez olmaktadır.