Obezite Cerrahisi

obezite cerrahisi

Obezite Cerrahisi

Çağın hastalığı olarak tanımlanan obezitenin; sigara alışkanlığından sonra ikinci ölüm nedeni olduğu tespit edilmiştir. Günümüzde teknolojik ve bilimsel çalışma alanlarının genişlemesi sonucunda birçok yöntem ve uygulama ile tedavi edilebilmektedir. Obezite; kilo verememe, diyet ve egzersiz yapıldığı halde gün geçtikçe kilo alma problemidir. Bununla birlikte şeker hastalığı, kalp damar hastalıkları, sistemik ve psikolojik hastalıkların da açığa çıkmasına neden olan obezite probleminin tedavisinde modern tıp imkanları ile birçok tedavi yöntemi uygulanmaktadır.

Obezite probleminin başlıca tedavi yöntemleri;

- Mide balonu

- Tüp mide ameliyatı

- Mide küçültme ameliyatı

- Egzersiz ve diyet programı

- İlaç tedavisi

- Psikolojik davranış değişikliği tedavisi

Obezite probleminin tedavisinde en kalıcı ve etkili yöntem obezite cerrahisi olmaktadır. Obezite cerrahisi yöntemlerinde iki farklı ameliyat tekniği karşımıza çıkmaktadır. Bunlar;

- Tüp mide ameliyatı

- Mide küçültme ameliyatı

Tüp Mide Ameliyatı

Tüp mide ameliyatı günümüzde sık tercih edilen bir obezite cerrahisi yöntemidir. VKI 40 ve üzeri olan hastalarda uygulanabilen tüp mide ameliyatı sıklıkla laparoskopi tekniği ile uygulanmaktadır. Genel anestezi uygulaması altında gerçekleştirilen tüp mide ameliyatının uzman ve tecrübeli bir ekip tarafından uygulanması gerekmektedir.

Obezite Cerrahisi ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Obezite cerrahisine başvurmadan önce neler yapmalıyım?

Obezite teşhisi konulduktan sonra cerrahi yöntemlerin uygulanmasına karar verildiyse öncelikle bağışıklık sisteminizi güçlü tutmalısınız. Aynı zamanda alkol, sigara gibi zararlı alışkanlıklarınız bulunuyorsa bu alışkanlıklarınızdan vazgeçmelisiniz. Obezite cerrahisi öncesinde doktorunuza merak ettiğiniz her türlü soruyu açıkça sormalı ve doktorunuzun önerilerine eksiksiz bir şekilde uymalısınız.

Obezite cerrahisi yöntemleri nelerdir?

Günümüzde en sık uygulanan obezite cerrahisi yöntemleri tüp mide ameliyatı ve mide küçültme ameliyatlarıdır. Her iki yöntemde de başarılı bir tedavi ve iyileşme süreci açısından alanında uzman bir cerrah ve ekibin tercih edilmesi büyük önem taşımaktadır.

Obezite cerrahisinde ameliyat süresi kaç saattir?

Tüm komplikasyonlardan ve risk faktörlerinden arındırılmış bir obezite ameliyatı yaklaşık 2 saat sürmektedir. Obezite cerrahisinde ameliyat sırasında hasta uyutulur mu? Obezite ameliyatı sırasında hasta genel anestezi uygulaması yapılmaktadır. Bu süreçte hasta herhangi bir ağrı ve acı hissi duymamaktadır.

Obezite cerrahisi sonrasında hastanede kaç gün kalınır?

Obezite cerrahisi insanın genel sağlık durumunu yakından ilgilendirmektedir. Bu nedenle doktorunuz bir hafta süre ile sizi gözlem altında tutmak isteyebilmektedir.