Obezite Neden Tedavi Edilmelidir?

1. WHO’nun (Dünya Sağlık Örgütü) verilerine göre obesite dünyada sigaradan sonra önlenebilir ikinci ölüm nedenidir.
  2. Beraberinde birçok hastalığa direkt neden olduğu gibi obeziteden bağımsız gelişen bir çok hastalığında gidişatını kötü etkiler.
  3. Psikolojik, metabolik, biokimyasal, genetik, çevresel ve fizyolojik bir çok nedene bağlı olarak gelişen multifaktöriyel bir hastalıktır. Bir hastalık olarak tedavi edilmelidir.
  4. Morbid obezite sağlığınızı ciddi anlamda tehlikeye sokar, ömrünüzü kısaltır, yaşam kalitenizi bozar ve hatta ölüme neden olur.

Obez hastaların durumu deniz yıldızlarının durumuna benzer. Denizlerde oluşan medcezir olayı sonucu sular çekilince bazı deniz yıldızları karada kalır. Ancak bunlar uzun süre bu şekilde yaşamlarını devam ettiremezler, mutlaka suya ulaştırılmaları gerekir. Fakat paldır-küldür hareket ederek bunları suya ulaştırmağa kalkarsak kollarını kırabiliriz, bu şekilde suya ulaştırsak bile hayatlarını normal olarak devam ettiremezler. Bu nedenle çok nazik bir şekilde bunları suya (denize) kavuşturmak gerekir. Obez hastaları tedavi ederken bu noktayı hiç akıldan çıkartmamak gerekir.

Dünyada 65 milyondan fazla erişkin ve 10 milyona yakın çocuk obezite nedeniyle ciddi sorunlar yaşamakda ve obezite yaşamı tehdit eden en önemli hastalıkların önde gelen nedeni olmaktadir. Eğer kilolu iseniz gelişebilecek hipertansiyon, tip 2 diabetes ve kalp hastalıkları açısından çok ciddi anlamda yüksek riske sahipsiniz demektir.

Obezite ilgili doğrudan ilişkili  yüzlerce hastalık vardır ama en önemli 11 tanesini şöylece sıralıyabiliriz;

1. Hipertansiyon
  2. Diyabet (Şeker Hastalığı)
  3. Yüksek Kollesterol Ve Trigliserid Seviyesi Ve Buna Bağlı Kardiyovasküler Hastalıklar
  4. Bacaklarda Varis Ve Dolaşım Bozuklukları