Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Çağımızın en büyük problemlerinden biri olan obezite hastalığı, kişinin sağlığını tehdit edecek ölçüde kilolu olması anlamına gelmektedir. Tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır ve en çok tercih edilen tedavi yöntemi tüp mide ameliyatıdır.

Tüp mide ameliyatı, mide küçültme ameliyatı çeşitlerinden biridir ancak içlerinde en çok  bilinen ve tercih edilenidir. Diğer teknikler ile arasındaki en büyük fark ise kalıcılığıdır.

Kimler Tüp Mide Ameliyatı Olabilir?

Tüp mide ameliyatı kilo vermenin hızlı ve kalıcı bir yolu olması ile cezbedici görünmektedir ancak kilo vermek isteyen herkese tüp mide ameliyatı uygulanamaz. Vücut kitle indeksi 35-40'ın üzerinde olan ve obeziteye bağlı diyabet, kalp ve damar hastalıkları gibi sağlık problemleri yaşayan hastaların tedavisinde tüp mide ameliyatı tercih edilmektedir.

Tüp mide ameliyatı olabilmek için kişinin en az 5 yıl obezite geçmişi olmalıdır. Bir yılı aşkın süredir uygulanan diğer tedaviler ve diyetlerin kişide bir değişime yol açmadığı vakalarda da yine tüp mide ameliyatına baş vurulmaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanamaz?

Obezite tedavisinde güvenle ve başarıyla uygulanmakta olan tüp mide ameliyatı için hastaların bazı ön şartları sağlıyor olmaları gerekmektedir. Bunlardan ilki hastanın vücut kitle indeksinin 35'in üzerinde olmasıdır. Vücut kitle indeksi 35'in altında olan hastalara tüp mide ameliyatı uygulanamaz.

Tüp mide ameliyatı ayrıca; hormonal bozukluğu, ciddi psikiyatrik sorunları, mide fıtığı, alkol ve uyuşturucu madde bağımlılığı olanlara ve 18 yaşının altındaki hastalara uygulanmamaktadır.

Tüp Mide Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Tüp mide ameliyatı, midenin yaklaşık %80'inin cerrahi işlemle çıkartılması ve midenin uzun ince bir tüp şeklini aldığı ameliyat türüdür. Mide yemek borusu ile bileşke noktasından, on iki parmak bağırsağı ile birleştiği yere kadar kesilerek çıkartılır. Bu nedenle tüp mide ameliyatı geri dönüşü olmayan, kalıcı bir operasyondur.

Tip mide ameliyatı esnasında mide kapakçıklarına dokunulmayacağı için midenin işlevinde hiçbir değişiklik olmaz. Bu ameliyat yalnızca midenin hacmini küçültmeye yönelik bir işlemdir. Böylece hastalar ameliyattan sonra çok daha az gıda tüketimi ile tokluk hissi yaşayabilmektedirler.

Tüp mide ameliyatı çoğunlukla laparoskopik cerrahi ile gerçekleştirilmektedir. Laparoskopi kapalı ameliyat olarak da adlandırılmaktadır çünkü ameliyat, karın geniş bir kesi ile açılmadan, sadece 4-5 adet ve minimal kesilerden karna girilerek gerçekleştirilir. Açılan ortalama 1 cm uzunluğundaki kesiler sayesinde kamera ve cerrahi aletler karın içinde ilerletilerek maeliyat gerçekleştirilir. Ameliyat esnasında karında büyük bir kesi açılmaması hem kozmatik açıdan hem de ağrının ciddi oranda azalması açısından olumlu sonuçlar vermektedir.

Tüp mide ameliyatının en büyük avantajlarından biri de işlemin, mideye kelepçe ameliyatında olduğu gibi yabancı bir madde adapte edilmeden gerçekleştiriliyor olmasıdır.

Tüp Mide Ameliyatı Ne Kadar Sürer

Tüp mide ameliyatı yaklaşık olarak 1,5-2 saat civarında sürmektedir. Hastalar ameliyattan 6-7 saat kadar geçtikten sonra yürütülebilmektdir.

Tüp Mide Ameliyatının Avantajları

• Mide hacmi küçüleceği için daha az gıda ile doyma hissi oluşur
  • Dengeli beslenmek ve diyet daha mümkün hale gelir
  • Bir yıl içinde mevcut ağırlığın yarısından fazlası verilir