Mide Botoksu

Çağımızın en yaygın hastalığı hepimizin bildiği üzere obezitedir. Obezite uzmanlar tarafından sağlığı olumsuz derecede etkileyen yağ birikimi olarak açıklanmaktadır. Obezite oluşumu, alınan enerjinin harcanan enerjiden daha fazla olması ve kilonun giderek artması olarak meydana çıkmaktadır. Obezite tespiti, vücuttaki yağ oranının belirlenmesi ile yapılmaktadır. Buna göre kadınlar da yağ oranı %30, erkeklerde ise %25 fazla olması durumunda obezite sayılmaktadır. Obezite birçok hastalığa da davetiye çıkarmaktadır.

Kalp ve tansiyon, böbrek, şeker, eklem ve solunum sistemi hastalıkları obeziteden sonra oluşan ve sağlık açısından oldukça risk taşıyan rahatsızlıklardır. Kişilerin yaşam kalitesi obezite ile birlikte düşmekte ve her an ölüm riskiyle karşı karşıya bırakmaktadır. Bu yüzden obezitenin mutlaka tedavi edilmesi ve önüne geçilmesi gerekir. Mide botoksu, son yıllarda obezite için uygulanan tedavi yöntemi arasında yer alır. O halde gelin Mide botoksu hakkında detaylı bilgiler içeren yazımıza hep birlikte göz atalım.

Mide Botoksu Nedir?

Bilindiği üzere botoks, esasında kırışıklıkları açmak için kullanılan bir yöntemdir. Uzmanların uzun yıllar yaptığı araştırmalar ile de; botoksun bu etkisi midenin kasılmasını engellemek için keşfedilmiştir. Son 15 yılda obezite tedavisinde sıkça kullanılan mide botoksu; endoskopik yöntem ile mide duvarında bulunan, açlık ve iştahı direk etkileyen sinir ve kasların etkisiz hale getirilmesi işlemidir. Bu yöntem ile mide duvarında bulunan sinir ve kaslar 6 ay süreyle etkisiz hale gelerek, kişinin iştahında azalma olur. Ayrıca midedeki kasların kasılma yeteneği ne engellediğinden mide daha geç boşalacaktır ve tokluk süresi de bu sayede uzayacaktır. Bu sayede kişi hem daha az gıda tüketmiş olacak hem de az gıdayla kendini daha uzun süre tok hissedecektir.

Mide Botoksu Kimlere Uygulanır?

Son 15 yılda dünyada ve ülkemizde kilo vermek amacıyla uygulanan yöntemlerden biridir. Mide botoksu hemen herkese uygulanabilen ve ameliyat olmayan bir işlemdir. Fakat işlem öncesinde hastanın midesinde gastrit veya ülser gibi rahatsızlıkları varsa, öncelikle bu hastalıkların tedavi edilmesi gerekmektedir. Bunun dışında mide botoksu için fazla kilosu olan fakat ameliyat derecesinde bulunmayan hastalar bu işlem için daha uygun olacaktır. Vücut kitle endeksi 40 üzerinde bulunan hastalar mide botoksu için uygun görülmemektedir.

Mide Botoksu Nasıl Yapılır?

Mide botoksu, endoskopi işlemi ile birlikte gerçekleştirilmektedir. Bu sayede mide daha detaylı bir şekilde görüntülenmektedir. İşlem öncesinde hastanın herhangi bir hazırlık yapmasına gerek yoktur. Yalnızca endoskopi işlemi uygulanacağı için hastaya işlem öncesinde uyuşturucu ilaçlar verilmektedir. Daha sonra boru şeklinde olan ve ucunda kamera bulunan alet ağızdan mideye ulaştırılması sağlanır. Mide detaylı bir şekilde görüntülendikten sonra ise gerekli bölgelere botoks enjeksiyonu yapılmaktadır. Mide botoksu 15-20 dakika sürmektedir. İşlem sonrasında hasta tamamen uyandırılır ve 1-2 saat sonra ise taburcu edilerek gönderilir.

Mide Botoksunun Avantajları Nelerdir?

Mide botoksu uygulanan hastalar, yalnızca 6 ay içerisinde sahip olduğu kilonun %40’ını vermektedir. Bu sayede hedefleri kiloya kolayca ulaşacaklardır. Mide botoksu öncesinde kilolara bağlı gelişen diğer hastalıklarda da önemli derecede iyileşme görülecektir. Mide botoksunun yan etkileri düşük olmakla birlikte, oldukça güvenli bir tedavi yöntemidir ve etkisi 6 aya kadar sürmektedir. 6 ay sonunda hastalar hedefledikleri kiloya erişemez ve biraz daha kilo vermek isterlerse tekrar mide botoksu yaptırabilmektedir. Mide botoksu gerekli görüldüğü takdirde 3 seans uygulanabilmektedir.

Mide Botoksu Riskli midir?

Fazla kilolara sahip olana ve mide botoksu yaptırmak isteyen kişiler, öncelikle bu işlemin riskinin olup olmadığını araştırmaktadır. Fakat mide botoksu riski çok az olan en iyi zayıflama yöntemleri arasında yer almaktadır. Mide botoksu işlemi sırasında hastaya uzun süre anestezi verilmez ve yaklaşık 20 dakika içerisinde işlem tamamlanır. İşlemden yarım saat sonra hasta taburcu edilir ve tercih ettikleri takdirde işbaşı yapabilirler. Mide botoksu yapılan kişilerde görülen rahatsızlıklar yalnızca şişkinlik, karın ağrısı ve hazımsızlık olarak belirtilir.

Mide Botoksu Sonrasında Diyet Yapılmalı mı?

Obezite sorunu ile karşı karşıya kalan kişilerin öncelikli olarak yapmaları gereken tek şey elbette diyet ve egzersiz olacaktır. Mide botoksu, kişilerin sadece fazla kilolarını vermesinde büyük rol oynayan yardımcı bir yöntem olarak kabul edilir. Dolayısıyla mide botoksu sonrasında hastaların yine düzenli bir yemek programı ve egzersiz uygulaması yapması, doktor kontrollerine devam etmesi oldukça önemlidir. Mide botoksu sonrasında tatlı ve pasta gibi yiyeceklerin tüketilmemesi, sıvı fakat kalorili gıdalardan da uzak durulması gerekmektedir. Mide botoksu sayesinde, kişilerin yaşam şekli değişecek ve verdikleri kilolar sayesinde, bir daha eski kilolu hallerine dönmek istemeyeceklerdir.

Mide Botoksu İçin Yaş Sınırı Var mıdır?

Obezite sorunu ile karşı karşıya kalan ve mide botoksu yaptırmak isteyen hastalara herhangi bir yaş sınırı getirilmemiştir. Fakat 60 yaş üzerindeki hastalarda bazı besin maddelerinde eksiklik olacağından mide botoksunu uygulamak doğru olamayacaktır. Bu yüzden uzmanlar 60 yaş üstünde bulunan hastalara bu işlemin uygulanmasını tavsiye etmemektedir.