Obezite Ameliyatı

obezite ameliyatı

Obezite Ameliyatı

Obezite bugün tüm dünyada görülen, yaşama süresini kısaltan ve ciddi birtakım hastalıklara kaynaklık eden önemli bir sağlık problemidir. Obezite probleminin mutlaka tedavi edilmesi ve hastanın total sağlığının korunarak ömrünün uzatılması gerekmektedir.

Obezite 'Diyet Yaptığım Halde Gün Geçtikçe Kilo Alıyorum'

Tüm dünyada etkili olan obezite; kilo verememe hastalığı olarak tanımlansa da hastada önemli fizyolojik ve psikolojik etkili bulunan bir problemdir. Her yaştan kadın ve erkekte görülebilen obezite problemi, yapılan araştırmalar sonucunda modern çağ hastalığı olarak tanımlanmaktadır. Obezite probleminin çok daha iyi anlaşılabilmesi için nedenlerine de değinmek gerekmektedir.

Obezitenin Başlıca Nedenleri Şu Şekildedir

- Hareketsizlik

- Hazır gıda tüketiminin fazla olması

- Sağlıksız ve tek yönlü beslenme

- Genetik faktörler

- Sistemik hastalıklar

- Psikolojik nedenler

Yukarıdaki maddelerin yanı sıra insanların binalar ve arabalar içerisinde yaşaması, sportif faaliyetlere zaman ayırmaması ve her hastalığın temelinde olan stres faktörü de obezite problemine yol açmaktadır. Bununla birlikte obezite hastalarının yaklaşık %70'inin kalp damar hastalıkları, %80'i diyabet, %26'sı tansiyon ve %42'si meme ve kolon kanseri problemleri yaşadığı unutulmamalıdır.

Yapılan araştırmalar sonucunda obezite problemi yaşayan insanların ortak özellikleri belirlenmiştir. Bu özellikler; yaş ve cinsiyetin yanı sıra eğitim düzeyi, sosyal düzey, ekonomik durum, hormonal dengesizlikler, antidepresan gibi kullanılan birtakım ilaçlar ve alkol ile sigara tüketimidir.

Obezite Nasıl Tedavi Edilebilir 'Bedeninizden Yeni Bir Siz Çıkarmak Mümkün mü'

Obezite probleminin mutlaka tedavi edilmesi gerektiğini belirtmiştik. Kişinin total sağlık durumunu önemli derecede etkileyen bu problemde günümüzde genellikle cerrahi müdahalelere başvurmak gerekmektedir. Mideye yapılan müdahaleler ile bedenin ihtiyacından fazla gıda almasını engelleme disiplinine dayanan obezite cerrahisi uygulamalarında; mide küçültme ameliyatı, mide balonu ve tüp mide ameliyatları uygulanmaktadır.

Obezite Ameliyatında Hangi İşlemler Uygulanır?

Obezite ameliyatı; ayrıntılı bir fizyolojik ve psikolojik muayene süreci sonrasında karar verilmektedir. Obezite teşhisi konulan hastada yaşanılan tüm hastalıklar belirlenmekte ve gerekli önlemler alınmaktadır. Hastanın psikolojik olarak bu kapsamlı ameliyat süreci için uygun olması gerekmektedir. Öyle ki obezite ameliyatı; bir zayıflama ya da diyet programı değildir.

Obezite Ameliyatı Çeşitleri Nelerdir?

Günümüzde iki ana obezite cerrahisi yöntemi uygulanmakta ve önemli başarılar elde edilmektedir. Bu yöntemler mide küçültme ameliyatı ve tüp mide ameliyatıdır.

Mide Küçültme Ameliyatı

Midenin bir bölümü alınarak kişinin daha fazla yemek yemesi ve gıda almasının önüne geçilmektedir. Aynı zamanda midede salgılanan açlık hormonu da böylece daha az çalışacak ve kişi daha az açlık hissedecektir.

Tüp Mide Ameliyatı

Midenin bir bölümünün alınması ve tüp / muz şekline getirilmesidir. Bu sayede daha az gıda alımı ve daha az açlık hissi açığa çıkmaktadır.

Yukarıdaki iki ameliyat süreci oldukça ayrıntılıdır. Bu nedenle uzman ve tecrübeli ekipler tarafından uygulanması gerekmektedir. Ameliyat sonrası iyileşme süreci de tedavinin başarısı açısından büyük önem taşımaktadır.

E-Bülten’ e kayıt olarak en yeni haberler, duyurular ve güncellemelerden ilk siz haberdar olabilirsiniz...